Fast Moving Consumer Goods

Werken in de FMCG betekent werken met veel verkochte consumentenproducten. Het betekent werken met merken. Werk waar je te maken krijgt met concurrentiestrijd, maar ook met mogelijkheden voor een snelle carrière.

HotBooster: Product van het jaar 2012

Fast Moving Talent!

Editie: September-Oktober 2012 | Tekst: Sandra Veltmaat-Herklots

Binnen de branche worden elk jaar producten in verschillende categorieën uitgekozen die zich ‘Product van het Jaar’ mogen noemen. Een van de producten die dit jaar in de prijzen viel is de HotBooster.

Mobiele trend: rollende keukens

Rollende keukens: Tessa’s Food-Trucks en De Espressobus

Editie: September-Oktober 2012 | Tekst: Christine Spanjaard

Vrachtwagens, bakfietsen, oldtimers omgetoverd tot mobiele keuken. Steeds vaker zien we in Nederland allerlei variaties van de Food Truck, een trend die uit de VS is overgekomen. Twee jonge ondernemers vertellen over hun eigen mobiele horecaonderneming.

Starbucks: The coffee lab

The Coffee Lab

Editie: September-Oktober 2012 | Tekst: Sandra Veltmaat-Herklots

Je product blijven innoveren is belangrijk. Zeker in de FMCG waar de concurrentie moordend is. Koffieketen Starbucks weet hoe het werkt: sinds kort is er een concept store in Amsterdam, een soort lab waar nieuwe producten worden uitgeprobeerd. Memory Magazine ging er heen voor een koffie tasting.