Fast Moving Consumer Goods
Werken in de FMCG betekent werken met veel verkochte consumentenproducten. Het betekent werken met merken. Werk waar je te maken krijgt met concurrentiestrijd, maar ook met mogelijkheden voor een snelle carrière.

Memory Magazine Test: Product van het Jaar 2013
Editie: September-Oktober 2013 | Tekst: Christine Spanjaard
Elk jaar verkiezen deskundigen en consumenten een aantal producten tot Product van het Jaar. De redactie van Memory Magazine heeft een tweetal winnende producten zelf maar eens uitgeprobeerd.

De Buurtboer: verantwoord lunchen
Editie: September-Oktober 2013 | Tekst: Charlotte Balder
Duurzame voeding is hot. Uit recent onderzoek blijkt dat de Nederlander, ondanks de crisis, bereid is om vijfentwintig procent meer uit te geven aan een verantwoorde maaltijd op het bord dan vorig jaar. Een trend die niet onopgemerkt blijft. Supermarkten als EkoPlaza, Marqt en Landmarkt schieten als paddenstoelen uit de grond. De Buurtboer gaat nog een stap verder en brengt de maaltijd tot aan de deur. Van kantoor welteverstaan.

De kracht van het logo
Editie: September-Oktober 2013 | Tekst: Rachel Morssink
Pepsi of Coca-Cola, Nivea of L'Oréal en Peijnenburg of huismerk? In de FMCG-sector is een sterk logo van groot belang. Register Marketeer Ruud Boer: 'De klant kiest snel en wil in één oogopslag het merk herkennen.'

Werken met merken
Editie: September-Oktober 2013 | Tekst: Sara Terburg
Hoe is het om te werken met producten die iedereen kent? Wat heb je nodig om in de dynamische wereld van de consumentengoederen aan de slag te gaan? En welke uitdagingen kun je verwachten in een baan binnen de FMCG? Memory Magazine sprak met starters en recruiters van verschillende bedrijven binnen deze sector en zocht het voor je uit.

FMCG feitjes
Editie: September-Oktober 2013 | Tekst: Merel Broere
De zomer is voorbij, maar wist je dat....