September-Oktober 2012

Memory Magazine | September-Oktober 2012Memory Magazine | September-Oktober 2012Memory Magazine | September-Oktober 2012

Na een wisselvallige zomer is inmiddels het collegejaar begonnen. Zoals je van ons gewend bent zal Memory Magazine je ook dit jaar elke twee maanden informeren over de ontwikkelingen op het gebied van studie en carrière, solliciteren, traineeships, business courses en carrièrebeurzen.

Fast Moving Consumer Goods

In dit nummer staat bovendien werken in de Fast Moving Consumer Goods branche centraal. Zo spraken we met de topman van Unilever Benelux, Frank Weijers. Hij vertelt over zijn 25-jarige loopbaan en de aantrekkingskracht van het werken met grote A-merken. Lezen!

In deze editie van Memory Magazine:

Traineeships

Traineeships: topmanagers van de toekomst

Topmanagers van de toekomst

Een traineeship leidt je op tot een topmanager of -specialist. Naast dat je een volwaardige functie hebt, volg je ook een opleidingsprogramma met diverse trainingen. Ben jij ambitieus, gedreven, zelfbewust, ondernemend en heb je naast je studie ook een en ander gedaan? Dan pas je perfect in het profiel van een trainee!

Ben jij die perfecte trainee?

Ben jij die perfecte trainee?

Als je de vacatureteksten mag geloven is een traineeship niet voor iedereen weggelegd. Bedrijven zijn op zoek naar ambitieuze, gedreven en zelfbewuste starters met een ondernemingsmentaliteit en een groot leervermogen, die zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken. En dan is dat nog maar de helft van het wensenlijstje. Hoe kom je erachter of je geschikt bent?

Fast Moving Consumer Goods

HotBooster: Product van het jaar 2012

Fast Moving Talent!

Binnen de branche worden elk jaar producten in verschillende categorieën uitgekozen die zich ‘Product van het Jaar’ mogen noemen. Een van de producten die dit jaar in de prijzen viel is de HotBooster.

Mobiele trend: rollende keukens

Rollende keukens: Tessa’s Food-Trucks en De Espressobus

Vrachtwagens, bakfietsen, oldtimers omgetoverd tot mobiele keuken. Steeds vaker zien we in Nederland allerlei variaties van de Food Truck, een trend die uit de VS is overgekomen. Twee jonge ondernemers vertellen over hun eigen mobiele horecaonderneming.

Starbucks: The coffee lab

The Coffee Lab

Je product blijven innoveren is belangrijk. Zeker in de FMCG waar de concurrentie moordend is. Koffieketen Starbucks weet hoe het werkt: sinds kort is er een concept store in Amsterdam, een soort lab waar nieuwe producten worden uitgeprobeerd. Memory Magazine ging er heen voor een koffie tasting.

Business Courses

    Business Course weetjes

    Business Course weetjes

    Een business course is een recruitmentactiviteit die een bedrijf gebruikt om topstudenten te werven. Voor werkgevers is het een goede manier om te kijken of de geselecteerde studenten passen bij het bedrijf.

    Business courses: niet voor iedereen weggelegd!

    Business Courses: niet voor iedereen weggelegd!

    Een business course is een goede manier om een bedrijf te leren kennen en ideaal om jezelf in de kijker te spelen. “Alle aspecten van het werken bij Booz & Company kwamen in de business course naar voren.”

En verder