Business Courses

Deelname aan een business course is ideaal om erachter te komen wat werken bij dit bedrijf exact inhoudt en of het bedrijf ook daadwerkelijk bij je past. Maar andersom geef je ook je visitekaartje af voor wellicht een stage of baan.

Business Course Nestlé

Business Course bij Nestlé Nederland

Editie: Februari-Maart 2016 | Tekst: Anna Noorda

Een Business Course biedt niet alleen jou de mogelijkheid om een bedrijf te leren kennen maar ook vice versa. Het is een uitgebreide sollicitatieprocedure waarbij het ‘testen’ van je persoonlijke eigenschappen en drijfveren voorop staan. Zo ook tijdens de Nestlé Young Talent Business Course. Maar hoe zit een dergelijke Business Course eigenlijk in elkaar? Memory Magazine sprak met Pieter Klapwijk, Head of Human Resources bij Nestlé. “We zoeken mensen die de power hebben om op eigen initiatief aan het werk te gaan maar ook een groot leervermogen hebben.”

Deloitte-Hong-Kong

Business courses van New York tot Hong Kong

Editie: Januari-Februari 2015 | Tekst: Natascha Ossewaarde

Het kan bijna niet mooier. Een kennismaking met het bedrijf van je dromen, er een grote opdracht voor uitvoeren en dat ook nog eens in het buitenland. Deze bedrijven bieden veelbelovende studenten zo’n kans.

oya

OYA: zelfverzekerd aan de bak

Editie: Januari-Februari 2015 | Tekst: Louise Hartveld

De bedenkers van Oya schreven hun eerste bedrijfsplan op de achterkant van een bierviltje tijdens de jaarwisseling in Madrid. Dat was het begin van een online platform met begeleiding als uitgangspunt in een continu veranderende arbeidsmarkt.

Business course, ofcourse

Editie: Januari-Februari 2014 | Tekst: Christine Spanjaard

Het is een goede manier om kennis te maken met een bedrijf en meteen een goede opstap naar een traineeship. Daarom is een business course vaak een belangrijke en populaire eerste stap in je loopbaan. Maar waarom organiseren bedrijven deze courses en hoe breng je het er het beste vanaf ? Recruiters van Achmea en Randstad vertellen.

Elevator Pitch

Editie: Januari-Februari 2014 | Tekst: Tessa Benschop

Tijdens een business course kom je in aanraking met veel verschillende mensen. Vaak heb je maar kort de tijd om een positieve indruk achter te laten. Het is dus belangrijk dat je niet veel woorden nodig hebt om te vertellen wie je bent en waarom jij degene bent die ze moeten hebben. Zorg daarom dat je altijd een goede elevator pitch paraat hebt.